A CNN reporter and two editors have resigned over a story the news network retracted days ago.

The article written by Thomas Frank claimed that the Senate Intelligence Committee was looking into Anthony Scaramucci, a former Goldman Sachs executive and key member of President Donald Trump’s transition team, over a meeting he had with Kirill Dmitriev, an executive from the Russian Direct Investment Fund (RDIF), during the transition.

Frank, editor Eric Lichtblau, and the editor-in-chief of “CNN Investigates,” Lex Haris, have resigned from CNN, according to a Washington Post report on Monday.

Frank’s story, which cited only one source, alleged that RDIF was linked to the Russian state bank, Venesheconombank, an institution that has previously been subject to US sanctions. Several Russia-linked media outlets denied the connection, The Post reported.

 

Read the whole story from Business Insider.

Featured image courtesy of Wikipedia.

If you enjoyed this article, please consider supporting our Veteran Editorial by becoming a SOFREP subscriber. Click here to get 3 months of full ad-free access for only $1 $29.97.