WikiLeaks founder Julian Assange told Fox News host Sean Hannity that he was sure that the Russian government was not the source of hacked emails from the Democratic National Committee and Hillary Clinton’s presidential campaign chairman John Podesta.

But Assange’s own website seems to disprove his assertion.

“We can say, we have said, repeatedly over the last two months that our source is not the Russian government and it is not a state party,” Assange said, in response to Hannity asking whether he could tell the American people “1,000 percent” that the emails did not come from Russia.

On its face, Assange’s claim that the emails were not from a state party could check out. For example, a criminal organization in possession of the documents (that were, theoretically, given to them by a state) could still leak that information to WikiLeaks, which would give Assange plausible deniability.

But WikiLeaks prides itself on anonymity for its sources. How does Assange even know anything about the source of the emails, let alone be absolutely certain they did not come from Russia?

It’s an interesting question, considering what it says on WikiLeaks’ own about page:

Assange claims Russia not behind email hack.

Read Next: Assange claims Russia not behind email hack.

“Like other media outlets conducting investigative journalism, we accept (but do not solicit) anonymous sources of information. Unlike other outlets, we provide a high security anonymous drop box fortified by cutting-edge cryptographic information technologies. This provides maximum protection to our sources.”

 

 

Read the whole story from Business Insider.

Featured image courtesy of Getty Images.